اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال

اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال

آموزش نصب و راه اندازی تلفن سانترال

اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال

امروزه سیستم فن آوری مخابرات در حال تغییر و تحول است و شاهد هستیم که محیط های اداری نیز در حال ارتقاء وضع موجود و تغییر دادن سیستم های خود هستند تا کارایی و قابلیت بیشتری را داشته باشند .در این نوشته قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال به شما ارائه دهیم

تلفن سانترال چیست ؟

تلفن سانترال به تلفن هایی گفته می شود که می تواند چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل کرد
اگر شما 20 خط شهری داشته باشید در حالت عادی احتیاج به 20 عدد تلفن دارید که نمی توان همه آنها را روی میز قرار داد برای رفع این مشکل احتیاج به تلفن های سانترال است که مشکل ما را حل کند .

مزایای استفاده از تلفن سانترال

از مزایای تلفن سانترال ارتباط داخلی با دیگر اتاق های داخل سازمان است بدون هزینه تلفن
از دیگر مزایای مراکز سانترال این است که می توانید همزمان چند نفر را پشت خط نگهدارید یا اینکه هر خطی به اپراتور وصل شود و اپراتور انتقال بدهد به مسئول مرتبط برای پاسخ گویی
از دیگر مزایای تلفن سانترال میتوانیم به منشی اتوماتیک اشاره کرد که هر شخصی وقتی تماس میگیرد با شرکت پیغام برای آن پخش می شود مثل واحد فروش عدد یک واحد حسابداری عدد دو و غیره ……
از دیگر مزایای تلفن سانترال کنترل هر داخلی می باشد که میشود از تماس کارکنان شرکت به بیرون جلوگیری شود برای کنترل هزینه تلفن
تلفن های سانترال دارای بیش از 400 کد میباشد که می توانیم به هر حالتی که خواستیم دستگاه را تنظیم کنیم

تجهیزات سانترال

اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال

اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال

هر سیستم تلفنی تجهیز شده با سانترال پاناسونسک دارای چند بخش اصلی می باشد. بخش اول دستگاه سانترال، بخش دوم گوشی های تلفن، بخش سوم کارت های تلفنی که در دستگاه سانترال که ممکن است از ابتدا همراه دستگاه بوده باشد و یا به صورت جداگانه آن کارت به دستگاه مرکزی سانترال اضافه شود و بخش چهارم تجهیزات جانبی دستگاه که این ممکن است وجود آن ها بر اساس نیاز بوده و وجود آن ها اختیاری می باشد.

دستگاه مرکزی سانترال

دستگاه مرکزی سانترال بر اساس دو پارامتر اصلی و چند پارامتر فرعی مورد بررسی قرار می گیرد. موضوع اصلی ظرفیت فعلی و ظرفیت نهایی دستگاه می باشد. یعنی این دستگاه در حال حاضر چند خط شهری و داخلی را پشتیبانی می نماید و نهایتا گنجایش ظرفیت چند خط شهری و چه تعداد داخلی را دارد. اما سیگنالینگ سانترال موضوع بعدی می باشد یعنی این دستگاه قابلیت سرویس دهی به چه نوع گوشی ها و خطوط شهری را دارا می باشد.

در صورتیکه علاقه مندید اطلاعاتی در مورد طبقه بندیهای مراکز تلفن پاناسونیک بر اساس نوع سیگنالینگ داشته باشید به مطلب سانترال پاناسونیک مراجعه نمایید.

گوشی های تلفن سانترال

گوشی های تلفن سانترال

گوشی های تلفن سانترال

تلفن های سانترال پاماسونیک در تیپ های متفاوت تولید می شوند برای کاربری های کارمندی، مدیریتی، منشی مدل های مختلفی وجود دارد که گوشی های کارمندی با قابلیت های مشخص و محدود برای کاربری های عمومی و هزینه کم طراحی شده اند و گوشی های منشی مدیریتی برای استفاده های حرفه ای تر تولید می شوند. جهت آشنایی بیشتربا تفاوت های این سی گوشی ها می توانید مطلب مقایسه گوشی های کارمندی و مدیریتی را مطالعه نمایید.

اگر قرار هست یک گوشی سانترال خریداری نمایید توصیه میکنم مدل های مختلف و قابلیت های متفاوت گوشی ها را در تلفن سانترال بررسی نمایید و با مشاهده تصاویر و قابلیت های هر گوشی قبل از خرید اطلاعات کافی را به دست آورید.

کارت های خطوط شهری

برای برقراری ارتباط خطوط شهری با دستگاه مرکزی سانترال از کارت های خطوط شهری استفاده می شود. این کارت ها روی دستگاه مرکزی قرار گرفته و خطوط شهری را به مرکزتلفن متصل می نمایند. کارت های شهری در ظرفیت ها و انواع مختلف تولید می شوند که در آینده در بخش کارت ها توضیحات لازم در مورد انواع کارت ها ارائه خواهد شد.

کارت خطوط داخلی سانترال

کارت های داخلی، گوشی های تلفن را به باکس سانترال متصل می نماینداین کارت ها با توجه به نوع گوشی سانترال که میخواهیم استفاده نماییم باید انتخاب شوند. کارت های داخلی از طریق کابل آنفولان به پست تلفن مرتبط می شوند و کابل های مخابراتی خط داخلی را تا میز کارمندان می رسانند و به این ترتیب ارتباط داخلی ها با سانترال مرکزی برقرار می شود.

کارت های دیگر

این کارت ها مانند کاری متفاوت از کارت های شهری و داخلی دارند و برقرار کننده ارتباط بین خطوط و دستگاه سانترال نیستند، پس چه کاری انجام می دهند. این کارت ها قابلیت هایی را متناسب با مدلی که دارند به سانترال پاناسونیک اضافه می نمایند. مثل کارت کالرآیدی که قابلیت نمایش شماره تماس گیرندگان را فراهم می نماید و یا کارت دیزا که تلفن گویا را به دستگاه سانترال اضافه می نماید.

تجهیزات جانبی سانترال

اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال

اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال

تجیزات جانبی غالبا به شکل باکس هایی هستند که قابلیت های دیگری را به دستگاه سانترال اضافه می نمایند. دستگاه ضبط مکالمات، صندوق صوتی و کزارشات تماس از نمونه دستگاه های جانبی سانترال پاناسونیک می باشند. TVM ها در مدل های مختلف امکاناتی نظیر آنچه گفته شد را به سانترال اضافه می نمایند.

 در این نوشته سعی کردیم تا اطلاعاتی در رابطه با تلفن سانترال به شما ارائه دهیم که در مقالات بعدی در رابطه با آموزش نصب تلفن سانترال پاناسونیک می پردازیم
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *